Šafran (Sargol) all – red 1g

//Šafran (Sargol) all – red 1g

Šafran (Sargol) all – red 1g

Sargol šafran, ili svecrveni šafran je najčistiji oblik šafrna, bez delova tučka, te je u potpunosti crven. Ima veoma veliku moć bojenja hrane.

Opis

Iran je jedan od najstarijih regiona u kojem se gaji šafran. Iranski poljoprivredni proizvodi, uključujući šafran su veoma visokog kvaliteta usled izobilja različitih klimatskih uslova.

Iranski šafran je najskuplji začin na svetu, upravo zbog svog potencijala. Klimatski i geografski uslovi u potpunosti utiču na kvalitet i količinu šafrana koji se uzgaja i bere, ne samo u Iranu već širom sveta.

Šafranal, supstanca koju sadrži šafran je toksična i u velikim količina može izazvati trovanje. Prema iranskim istraživanjima, u iranskom šafranu se nalazi manji procenat šafranala, dok je u drugim delovima sveta na veoma visokom nivou. Trenutno je Iran najveći svetski proizvođač šafrana, uživajući više od 80% svetskog tržišta.

Da bismo dobili 1 gram vrhunskog šafrana, potrebno je 160 cvetova. Svaka stabljika sadrži do četiri cveta, a svaki cvet 3 stigme. Stigma je ujedno i najviša tačka tučka, koja je u obliku tube i sadrži polen. Prilikom berbe, ubira se polen i seče se stigma. Svaka stigma je u proseku 2.5-3 cm dužine.
Kako se bližimo samom dnu stigma, ona postaje narandžaste boje i prelazi u žutu, gde nailazimo na tučak, koji je potpuno žut.
Sargol šafran, ili svecrveni šafran je najčistiji oblik šafrna, bez delova tučka, te je u potpunosti crven. Ima veoma veliku moć bojenja hrane.
Vrhunski šafran se dobija sečenjem stigme iznad dela gde stigma počinje da dobija narandžastu boju.

Naš Gohar šafran je sertifikovan pod ISO standardom ISO3632, što potvrđuje najviši kvalitet.
ISO3632 je standard koji je određen za šafran isključivo i odnosi se na intenzitet boje, prema ocenama IV (najniži kvalitet), III, II, I (najviši kvalitet).

Brand

Gohar Šafran

Kompanija „Gohar Saffron“ glavni je izvoznik prvoklasnog iranskog šafrana. Osnovana je 2004 godine sa namerom da odgovori na veliku svetsku potražnju za šafranom vrhunskog kvaliteta. Kao posledica efikasne strategije i planiranja, kompanija broji mnoga dostignuća na internacionalnom nivou kao i ulazak na tržišta u zemljama Azije, Afrike, Amerike i Evrope. Njena postrojenja širom sveta broje 3880 metara kvadratnih. Već 14 godina Gohar Saffron uspešno stiče poverenje stranih tržišta.